Muži obľubujú červené víno, pivo a tvrdý alkohol, ženy skôr biele víno a likéry. Je tento vzorec ešte stále v platnosti? Zdá sa, že pôvodné roly sa pomaličky menia, aj keď dôraz treba položiť na slovo pomaly. Pokiaľ ide o víno, muž má rád plný, mäkký a chuťovo bohatý ročník. Žena v pohári uprednostní elegantný, oblý a ľahší mok. Tento prístup akokeby dokazoval, že rodové stereotypy ostávajú pevne na svojich miestach. Keď k vínam pridáme tvrdý alkohol, veci sú ešte okatejšie. Chlap si pri bare objedná koňak, whisky alebo brandy, žena najviac likér. Výrobcovia sa už roky zúfalo, no márne snažia tento model prelomiť. Znalci škótskej to ale vidia inak. Ženysiahajú čoraz častejšie po gine, prípadne viacročnej whisky. Gin s tonikom alebo skvelá škótska so sódou dámam skrátka zachutili.
A propos. Nežné pohlavie má v obľube alkoholické koktejly oveľa viac ako muži. Oslovení barmani tento trend jednoznačne potvrdzujú. V tejto súvislosti treba zdôrazniť dôležitý poznatok marektingových mágov, že žena je ochotná oveľa viac experimentovať a vyhľadávať nové chute. Dámy sú skrátka od prírody zvedavejšie a dajú sa ľahšie presvedčiť, aby ochutnali, vyskúšali a spoznali. U žien funguje aj ďalší zaujímavý aspekt. Pokiaľ ide o vína, či značkový alkohol, nežné pohlavie príliš nedbá na prestíž. Vyberá najmä očami. Malý vysvetľujúci príklad. Chlap to má aj pri dobrej fľaši ako s novým autom. Musí poriadne spoznať značku, jej pozadie, všetky funkcie, výhody a celkovú kvalitu. Dáma v prvom rade očakáva, že pohár jej zachutí a splní to, čo vôňou a farbou sľubuje. Ak použijeme analógiu s autom. Pre ženu je najhlavnejšie, aby ju “to auto” spoľahlivo doviezlo kam treba. Podľa faz.de je však podnetný aj iný, trochu úsmevný rozmer odvekej dilemy medzi pohlaviami. Červené vína vraj ženy odmietajú predovšetkým preto, lebo nepekne sfarbia zuby…