Aj bezpečnosť zamestnancov a vplyv na životné prostredie patria medzi dôležité veci, na ktoré by mala dbať každá firma
Na čo by mala dbať každá firma? Keby to máme všetko vymenovať, bol by to skutočne dlhočizný zoznam. Preto sa teraz zameriame výlučne na dve veci: bezpečnosť zamestnancov a vplyv firmy na životné prostredie.
Rôzne riziká, rôzne spôsoby ochrany zdravia zamestnancov
Pri práci hrozia dva druhy rizík. Okamžité, ktoré vznikajú pri pracovných úrazoch, a tiež dlhodobé v podobe zdravotných problémov, ktoré sa môžu u zamestnanca prejaviť až po rokoch vplyvom vykonávanej práce a pracovného prostredia, napríklad častý karpálny tunel.
Niektorým zamestnancom tak môže hroziť napríklad poleptanie kože či poškodenie zraku pri neopatrnej manipulácii so silným prípravkom na čistenie fasády. Iným môžu v neskoršom veku hroziť problémy s chrbticou kvôli nesprávnemu sedeniu. Príkladov by sa dalo nájsť veľa.
Rovnako veľa je následne aj spôsobov, ako minimalizovať riziká, ktoré hrozia na konkrétnych pracoviskách. Môže ísť o nosenie špeciálnych odevov – od moderných pánskych laboratórnych plášťov po rôzne ochranné odevy – či používanie ergonomického vybavenia, napríklad ergonomických kancelárskych stoličiek a podobne.
Aj k ochrane životného prostredia je možné prispievať rôzne
Firmy by okrem zdravia svojich zamestnancov mali chrániť aj životné prostredie. Aj napriek tomu, že si to mnohí neuvedomujú, takéto snahy sú často aj ekonomické. Ako príklad môžeme uviesť montáž certifikovanej fotovoltiky, ktorá povedie k úsporám a vyššej energetickej nezávislosti firmy.
So systematickejším prístupom k ochrane životného prostredia môže firmám v akejkoľvek oblasti podnikania pomôcť medzinárodná norma ISO 14001. Tá preukazuje kontrolu systému environmentálneho manažérstva organizácie a podporuje environmentálnu zodpovednosť spoločnosti.
Spĺňanie normy ISO 14001 tak vedie k znižovaniu negatívnych vplyvov na životné prostredie a tiež k súladu s právnymi požiadavkami v tejto oblasti, vďaka čomu firma šetrí náklady na rôzne poplatky či prípadné pokuty. Spoločnosť sa tak stáva v tejto oblasti zodpovednejšou, čo zvyšuje dôveru zákazníkov a zlepšuje jej postavenie na trhu.
Zdroj obrázka:
Autor: alphaspirit / Stock.adobe.com