Viesť vlastnú firmu nie je med lízať. Treba sa starať o množstvo vecí
O tom, čo všetko patrí k podnikaniu a k vedeniu firmy, má veľa ľudí mylnú predstavu. Samozrejme, ide o ľudí, ktorí si podnikanie na vlastnej koži nikdy nevyskúšali a často si myslia, že podnikanie sa rovná vozeniu sa na drahých autách a užívaní si luxusných dovoleniek.
Všeobecné záležitosti, ktoré k podnikaniu patria
Viesť firmu však neznamená len sedieť v priestrannej kancelárii s výhľadom na mesto a spolu s dôležitými obchodnými partnermi popíjať drahú whisky z krištáľového whisky setu. V skutočnosti treba riešiť množstvo dôležitých vecí, či už sa týkajú priamo činnosti danej firmy, alebo ide o všeobecnejšie záležitosti, ktoré patria k podnikaniu ako takému.
Medzi tie všeobecnejšie záležitosti môžeme zaradiť napríklad bezpečnosť na pracoviskách firmy. V prvom rade tak ide o dodržiavanie všetkých nariadení v rámci BOZP, ale nemenej dôležitá je aj protipožiarna ochrana a to vrátane pravidelnej kontroly hasiacich prístrojov.
Do určitej miery môžeme za všeobecnú považovať aj povinnosť ESG reportingu. Čo je ESG reporting? Ide o systematický proces zberu, vyhodnocovania a zverejňovania informácií o vplyvoch podnikania na životné prostredie, spoločnosť a riadenie. Aj keď momentálne sa týka len veľkých subjektov verejného záujmu, ktoré majú viac ako 500 zamestnancov, na najbližšie roky je naplánované postupné rozširovanie povinnosti ESG reportingu.
Špecifické veci závisiace od konkrétnej činnosti firmy
Ak by sme mali spomenúť aj pár príkladov, ktoré sa týkajú len niektorých firiem v závislosti od ich činnosti, môžeme uviesť napríklad prepravu tovaru z Číny. Ide o naozaj zložitý proces, pri ktorom môže neodbornosť viesť nielen k oneskoreniu dodania, ale aj k výraznému zvýšeniu nákladov. Preto v prípade, že máte vlastnú firmu a chcete dovážať tovar z Číny, môže byť najlepším riešením spolupráca s externou spoločnosťou, ktorá sa vám o kompletnú prepravu postará.
Spoľahlivého partnera môže firma potrebovať aj na rôzne činnosti, ktoré si nedokáže zabezpečiť z „technického“ hľadiska. Príkladov by sa dalo uviesť nespočetné množstvo, napr. efektívne práškové lakovanie. Veď vypaľovaciu pec a ďalšie vybavenie na práškové lakovanie predsa nemá ľubovoľná firma. V oboch typoch príkladov však platí, že nadviazanie spolupráce a jej fungovanie je to, o čo sa musí postarať ten, kto firmu vedie.
Zdroj obrázka:
Autor: peshkova / Stock.adobe.com