Novinka v ponuke automobilky s rozzúreným býkom v znaku nahrádza po 12-ročnom kraľovaní model Aventador a jeho deriváty. Rúškom tajomstva boli v tom čase stále zahalené konkrétne výkonové parametre, dizajn a zároveň aj meno nového super auta. Všetko sa zmenilo len pred pár týždňami, keď Lamborghini oficiálne predstavil úplne nový model Revuelto. Revolučná novinka myslí vďaka hybridu, minimálne v papierovej rovine, dokonca aj na ekológiu. Druhú stranu mince kontroverzného elektrifikovaného pohonu reprezentuje záchranné lano pre ikonický atmosférický 12-valec. Kombinácia klasického sveta reprezentovaná práve atmosférickou motorizáciou V12 a sofistikovaného hybridu s trojicou eletromotor, generuje vo finále extrémny výkon viac ako 1 000 koní. Daný parameter novinku automaticky vystrelil do pozície najvýkonnejšieho Lamborghini všetkých čias.
ELEKTRIZUJÚCI BÝK
Aj keď pravoverní znalci automobilky Lamborghini vedia, že vôbec prvým hybridom s rozzúreným býkom v znaku bol už model Sián, tak novinka posúva elektrifikáciu o pomyslený krôčik ďalej. Model Revuelto sa stáva v rámci značky vôbec prvým plug-in hybridom. Tradíciu Lamborghini si nová vlajková loď značky ctí svojim názvom. Aj keď z označenia Revuelto už podvedome vyskakuje elektrický pohon, tak aj v tomto prípade ide o meno inšpirované španielskym bojovým býkom. Vtipné je, že identický názov má v Španielsku aj pokrm v podobe miešaných vajíčok.
DNA Lamborghini ostala zachovaná aj v ostrom a dynamickom dizajne. Za tradičné riešenie tu možno označiť šesťuholníkové LED svetlá so svetelným podpisom v tvare písmena ypsilon. Nízka silueta talianskeho super športu sa okrem precíznej aerodynamiky sústredí aj na sofistikovaný prítlak. Mohutné nasávacie otvory v priestore za dverami sa starajú o prepĺňanie a zároveň aj ochladzovanie motorového priestoru. Aj napriek početným agresívnym aerodynamickým doplnkom nedostalo Revuelto v zadnej časti veľké pevné krídlo, sofistikovaná aktívna náhrada. O stabilitu zadnej časti sa zároveň stará aj obrovský difúzor. Ten je doteraz najväčší, aký v Lamborghini použili pri sériovom modeli.
VITAJTE NA PALUBE
Prístup do interiéru zabezpečuje dvojica efektných výklopných dverí. Revuelto v rámci konštrukcie ľahšieho a výrazne pevnejšieho skeletu použilo úplne nový postup. Skelet s názvom Monotrup s optimálnym rozložením váhy v pomere 45:55 % je v tomto prípade už takmer kompletne vyrobený z uhlíkových vlákien. Architektúra 2-miestného interiéru do značnej miery pripomína kokpit lietadla. Modernú digitálnu dobu z užívateľského hľadiska reprezentujú celkovo až tri kompatibilné displeje. Efektné „grafické hračky“ už má k dispozícii aj spolujazdec. Gro funkcií vozidla, vrátane nastavovania jazdných režimov, sa ovláda prostredníctvom športového multifunkčného volantu. Ekologický rozmer hybridu Revuelto sa okrem pohonu premietol aj do materiálovej skladby mnohých povrchov a obkladov. Zaujímavú mozaiku interiéru vo finále dotvára špeciálne čalúnenie s názvom Corsa-Tex, ktoré využíva mikrovlákna Dinamica.
ZHMOTNENÝ ADRENALÍN
Najväčšou pýchou modelu Revuelto ostáva pohonný reťazec generujúci extrémne výkonové parametre. Aj keď sa základ v podobe atmosférickej motorizácie 6,5 V12 s brutálnym zvukom javí ako Lamborghini klasika, tak v skutočnosti ide, v porovnaní s modelom Aventador, o prakticky úplne novú motorizáciu. Inovovaná pohonná jednotka vďaka konštrukčným zmenám váži len 218 kg. To je o 17 kg menej ako jej motorový predchodca. Samostatný spaľovací motor generuje výkon 825 koní. Zaujímavosťou je aj umiestnenie pohonnej jednotky v strede vozidla, teda v priestore za kabínou. V prípade novinky je totiž otočené o 180 stupňov. V priestore za ním je teraz umiestnená extrémne rýchla 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Súčasťou prevodovky je aj zadný elektromotor, ktorý dokáže aj samostatne roztáčať kolesá zadnej zápravy. Medzi jeho ďalšie funkcie patrí rekuperácia elektrickej energie a dobíjanie akumulátora prostredníctvom činnosti spaľovacieho motora. Pôvodný priestor prevodovky v stredovom tuneli vypĺňa pri plug-in hybride batéria s kapacitou 3,8 kWh. Nabitie pomerne malého akumulátora z wallboxu trvá len približne 30 minút. Ešte výrazne menej času na daný úkon potrebuje spaľovací motor. Ďalšie dva elektromotory so spoločným výkonom 300 koní sa nachádzajú na prednej náprave, kde zastrešujú aj jej pohon.
Celkový kombinovaný výkon hybridného Lamborghini dosahuje až 1 015 koní. Veľmi zaujímavo pôsobí v tomto kontexte stále akceptovateľná pohotovostná hmotnosť 1 776 kg. Aj vďaka tomu dokáže Revuelto zrýchliť z pokoja na 100 km len za 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť následne prevyšuje hodnotu 350 km/h. Klasickú skladbu jazdných režimov City, Sport, Strada či Corsa pri novinke dopĺňa ešte aj výkonné nastavenie Performance, hybridný a plne elektrický mód. Len na elektrinu dokáže nové Lambo absolvovať približne 20 km, a to pri využití elektrickej sily 180 koní.
LAMBORGHINI REVUELTO
Motor: atmosférický zážihový V12 objem 6,5 l + tri elektromotory
Maximálny výkon: 746 kW (1 015 koní)
Zrýchlenie 0-100 km/h: 2,5 s
Maximálna rýchlosť: 350 km/h
Cena: od 600-tisíc eur (odhad)
Pri „Lambách“ ešte s radosťou ostaneme:
Exkluzívna rozlúčka s Lamborghini Invencible & Auténtica
Lamborghini Huracan GT3 EVO2: To nie je iba evolúcia
Rodina Huracán má nový prírastok, Tecnica