Na pretekoch 24 hodín v Daytone v roku 1967 sa Ferrari umiestnilo na prvých troch miestach v prvom kole Medzinárodného svetového šampionátu športových vozidiel. Modely 330 P3/4, 330 P4 a 412 P, ktoré preleteli pri šachovnicovej vlajke vedľa seba, dokonale zhrnuli ducha športových prototypov 60. rokov minulého storočia. Nová Ferrari Daytona SP3 sa hrdo pripojila k limitovanej edícii série Icona, ktorá v modernom duchu vzdáva poctu svojim starším predchodcom.
Kúsok pre ortodoxných zberateľov
V útrobách stroja búcha silné kovové srdce V12 s výkonom 840 koní, kde rady valcov zvierajú písmeno V v uhle 65°. V snahe odľahčiť motor boli použité titánové ojnice (sú o 40 % ľahšie ako oceľ), inžinieri znížili aj koeficient trenia čapov a 3% hmotnosti stratil aj kľukový hriadeľ. Telo karosérie bolo navrhované s citom, aby sa zachovali obľúbené krivky značky, svoje miesto si vyvážene našli tradičné aj moderné prvky. Má vôbec zmysel ich dopodrobna opisovať? Nie. Ani pri bujnej motoristickej fantázii sa presne opísať nedajú. Najlepšie riešene? Treba ich vidieť. Za vzhľadom stojí hlavný dizajnér Flavio Manzoni a jeho tím.
Podvozok je vyrobený z kompozitných materiálov využívajúcich technológie F1, ktoré neboli v cestnom aute vidieť od LaFerrari. Znížené a naklonené sedadlo je súčasťou podvozku, aby sa znížila hmotnosť a zaručila vodičovi podobnú polohu pri šoférovaní ako v pretekárskom aute.
Interiér je príjemne strohý, za retro budíkmi na palubovke stojí digitálna technika. Veľká pozornosť sa venovala aerodynamike, nasávaniu vzduchu, odvádzaniu prebytočného tepla z motora a od výkonných bŕzd. Pevná strecha je odnímateľná a za kabínou je miesto na látkový „soft top“
Pre bežných našincov je to pri tejto cene asi nepodstatná informácia, ale celá produkcia z Maranella je už vopred vypredaná. K prvým šťastlivcom sa dvojmiestne stroje dostanú v posledných mesiacoch roka 2022. Koľko majiteľov si ich reálne prevetrá na cestách netušíme, ale minimálne je to skvelá investícia do budúcnosti.
Ferrari Daytona SP3
Rozmery: dĺžka 4686 mm / šírka 2050 mm / výška 1142 mm
Motor: 6,5 l benzínový atmosférický V12 s výkonom 618 kW (840 k) pri 9 250 ot/min
Maximálny krútiaci moment: 697 Nm pri 7 250 ot/min
Prevodovka: automatická 7 stupňová dvojspojková
Pneumatiky: 265/30 ZR 20 J9.0 (vpredu) 345/30 ZR 21 J12.5 (vzadu)
Maximálna rýchlosť: 340 km/h
Zrýchlenie: z 0 na 100 km/h – 2,85 s, z 0 na 200 km/h – 7,4 s
Objem palivovej nádrže: 86 litrov
Suchá hmotnosť: 1485 kg
Plánovaný počet: 599 kusov
Cena za kus: 2 milióny €
https://youtu.be/bA66mWhznVs
Mohlo by vás zaujať:
Ferrari 296 GTB: Hybrid plný zábavy a emócii za volantom
Ferrari 812 Special Edition: Len pre najvášnivejších zberateľov
Lepšia do sveta vzpínajúceho sa koníka: Ferrari Portofino M