Názov auta je odvodený od silného teplého vetra vejúceho v severnej Afrike, ktorý so sebou berie veľké množstvo piesku. Rozhodnutie prebrať také atypické meno nebolo náhodné, vzhľadom na rýchlosť auta a množstva nadupaných technických a dizajnových špecifikácií. Dizajn bol zverený spoločnosti Ghia, ktorá vtedy mala vo svojom kreatívnom tíme Giorgetta Giugiara. Ten sa dokonale postaral o hriešne talianske krivky karosérie. Dlhá nízka kapota, výrazne naklonené čelné sklo, dokonalé proporcie bez nadbytočných dekorácií. Trojuholníkový zadný stĺpik nadobudol svoju vlastnú identitu a stal sa ikonickým komponentom.
Maserati navrhlo Ghibli so športovým no neokázalým dojmom: nový motor bol navrhnutý na základe skúseností so známym V8 používaným v modely Mexico. Vo verzii s objemom 4 700 cm3 mohol poskytnúť výkon 330 koní. Po turínskej premiére (1966) bolo Ghibli uvedené na trh v roku 1967. O rok neskôr bol jeho interiér prerobený, a na požiadanie vybavený aj automatickou prevodovkou, ako aj 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Od roku 1969 bola dostupná aj verzia Spyder (s pevnou strechou), a od roku 1969 boli oba modely ponúkané aj s motorom s objemom 4 900 cm3 pod názvom Ghibli SS. Celkovo sa v rokoch 1967 až 1972 vyrobilo 128 modelov Ghibli Spyder a viac ako 1 200 modelov kupé Ghibli. Dodnes je inšpiráciou mnohých návrhárov.
Mohlo by vás nadchnúť:
Krásne retro: Holden Torana GTR-X Concept
Krásne retro: Lamborghini Countach LP500 Concept
Type 59: Najkrajší retro pretekársky voz od Bugatti