Okrem obrnencov a nákladných áut k tomu prispeli aj motocykle v armádnej výbave. Jedným z nich bola aj legendárna motorka BMW R75, často doplnená o sajdkáru pre guľometníka.
V dobových filmoch z druhej svetovej vojny je veľmi často vidieť typickú skupinu motocyklov. Či už v úlohe rýchlej prieskumu, regulovčíkov alebo podpory živej sily.O odpruženie sa starala predná teleskopická vidlica. Zadná časť bola pevná, ale pohodlie vojakovi poskytlo odpružené sedlo. Motocykel bol vybavený uzatváracím diferenciálom s voliteľnou predovkou cesta / terén. Vyznačoval sa veľmi dobrou priechodnosťou aj ťažkým terénom. Brod plytkými riekami mu umožnila svetlá výška až 150 mm. R-75 dobre znášala vysoké aj nízke teploty. Pre tieto výborné vlastnosti bola poslaná na všetky bojiská, vrátane ľadového Sovietskeho zväzu aj horúcej Afriky.
Priamou konkurenciou pre R75 bol nemecký model Zündapp KS 750, kde časom výrobcovia pristúpili k normalizácii náhradných dielov (na 70%). To zjednodušilo dodávky súčiastok. Oba stroje sú ešte aj dnes obľúbeným kúskom v zbierkach fanúšikov historických motocyklov. Američania vo vojne používali motocykle Harley-Davidson WLA, Sovieti M-72 (ktorá je ich prerobenou verziou ukoristených nemeckým modelov BMW R-71)
BMW R75 (armádna verzia)
Výroba: 1941–1946
Motor: dvojvalec boxer (OHV) 745 cm3 s výkonom 26 hp (19 kW)
Min. rýchlosť: 4 km/h (ako podpora pechoty)
Max. rýchlosť: 95 km/h
Suchá hmotnosť: 420 kg
Nosnosť motocykla + sajdky: 400 kg
Výzbroj: guľomet MG34 alebo MG42
Vyrobených: cca 16 500 kusov (plán armády bol 20 200 ks)
Čertovsky dobré dve kolesá za sebou:
Do každého terénu! Nezničiteľná ruská motorka si poradí aj s riekou
Café racers: Upravené motorky, s ktorými ste na kávičke diabolsky rýchlo
Ktorý chlap by na toto povedal nie? Victory Octane