Začiatky crosskartu sa dajú pripísať do Švédska 80. rokov minulého storočia. Cieľom Erlanda Anderssona cieľom bolo vytvoriť niečo, čo je bezpečné, lacné s ľahkou údržbou, ale napriek tomu je zábavné s tým jazdiť.
V rodisku sa súťaží v štyroch objemových triedach valcov. 85 ccm (9-13 rokov), 125 ccm (12-16 rokov), 250 ccm (od 15 rokov) a 650 ccm (od 16 rokov). V triede MINI (6-11 rokov) môžete začať jazdiť po dovŕšení šiesteho roku. Existuje aj Crosskart Xtreme, ktorý explodoval po celej Európe. Tam súťažíte buď s motorom o objeme 650 ccm alebo 750 ccm. Táto kategória je populárna aj v Španielsku, Taliansku, Portugalsku, Francúzsku a čiastočne aj v Nórsku. A nakoniec je tu aj trieda veteránov 40+, kde jazdíte s motormi s objemom 250-650 cm3. Skromné revúce vozítka rútiace sa po hlinenej alebo štrkovej ceste majú každým rokom viac fanúšikov ochotných nechať na seba naviať prach z cesty, keď okolo nich preletí pretekár.
Podvozok je vyrobený z oceľových rúrok, korpus je vyrobený z uhlíkových vlákien, sklenených vlákien alebo plechu. Silná oceľová rúrková klietka je veľmi bezpečná, najmä vzhľadom na nízku hmotnosť prierezov a účinne chráni vodiča. V Európe existuje iba pár oficiálnych výrobcov týchto motokár. Časť jazdcov sa tak spolieha na vlastné domáce dielne.
Ak by ste mali možnosť, vyskúšali by ste to?
Mohlo by vás zaujať:
Ak ste už raz jazdili na motokárach, toto budete chcieť vyskúšať
Poprosíme jalapeño intravenózne
Vychádzajúca hviezda: Michaela