Ladný športiak s koeficientom odporu 0,30 si užil svetového premiéru 11.3.1971 na medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Dnes je dôkazom, že futuristický návrh karosérie nezapadol prachom ani po päťdesiatich rokoch.
Väčšina superautomobilov ponúka malý priestor pre nohy a batožinu (alebo žiadny), ale Bora má v prednej časti vozidla batožinový priestor v plnej veľkosti. Na rozdiel od konkurencie používala Bora dvojité sklá oddeľujúce kabínu od motorového priestoru, ako aj hliníkový kryt motora pokrytý kobercom, ktorý výrazne znižoval hluk motora v kabíne a zvyšoval úroveň komfortu pre vodiča.
Medzi charakteristické vlastnosti vozidla patrili výsuvné svetlomety zabraňujúce aerodynamickému odporu, vyčnievajúci diferenciál na zadnú nápravu, nezávislé zavesenie všetkých kolies, kotúčové brzdy, suchá lamelová spojka, 5-stupňová prevodovka a teleskopické tlmiče pruženia.
Maserati Bora (Tipo 117)
Výroba: v rokoch 1971 – 1978
Motor: 4.7 l V8 a 4.9 l V8
Prevodovka: 5 rýchlostná manuálna ZF
Max. rýchlosť: 270 km/h pre 4,7 l a 285 km/h pre 4,9l
Rázvor náprav: 2 600 mm
Rozmery: dĺžka 4 335 mm / šírka 1768 mm / výška 1 134 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1830 kg
Vyrobených: 564 kusov (v oboch motorizáciach)
U talianskej značky ostávame:
Maserati MC20: Neskutočne dlhé čakanie sa oplatilo
Maserati Levante. Prvé SUV ikonickej značky konečne dvíha oponu
Koncept Maserati Alfieri: Čistá krása na oslavu jubilea