Stroj s moderným raketovým pohonom bol jednou z tzv. „Hitlerových tajných zbraní“, ktoré mali zvrátiť priebeh vojny v jeho prospech. Skúšobný pilot Heini Dittmar na Me 163A V4 dosiahol 2.10. 1941 rýchlosť 1003,67 km/h, neskôr začiatkom júla 1944 s Me 163B V18 až 1130 km/h čo je neoficiálny rychlostný rekord.
Lenže k nemeckej bojovej letke JG 400 boli prvé stroje dodané až v máji 1944. Prvý stret pri Merseburgu s B-17 skončil neúspešne. Zo zostrel deviatich spojeneckých bombardérov Nemci zaplatili štrnástimi „kometmi“. Výhodou Me 163 bola rýchlosť, ako problematické sa ukázala ovládateľnosť vo vzduchu aj na zemi a celkovo krátky dolet. Lietadlo štartovalo na dočasnom kolesovom podvozku, ktorý pilot po štarte odhodil. Po lete pristával na lyžine vysunutej z trupu (pre väčšiu bezpečnosť už bez paliva). Pre pilota to bol nebezpečný manéver.
Jednomiestne stredoplošné stíhacie lietadlo so šípovitým krídlom pochádzajúce z plátna konštruktéra a priekopníka aerodynamiky Alexandra Lippischa patrí k jedným z najpozoruhodnejších leteckých konštrukcií svojej doby. Dodnes v múzeách zachovaných desať kusov.
Messerschmitt Me 163B – 1A Komet
Rozmery: dĺžka 5,84 m / výška 2,77 m /
Pohon: raketový motor Walter HWK590A s ťahom 6,67 kN
Hmotnosť: 1905 kg (prázdneho lietadla), 4310 kg (max. vzletová)
Rýchlosť: 960 km/h (vo výške 10 000 m)
Palivo: T-Stoff (Peroxid vodíku) + C-Stoff (57 % metanol, 30 % hydrazin hydrát, 13 % voda)
Dostup: 12 100 m
Výzbroj: 2x kanón Rheinmetall MK 108 táže 30 mm
Vyrobených ME-163: cca 400 kusov vo viacerých verziách
K téme:
Zbrane 2. svetovej vojny: Jak-9, nepríjemné prekvapenie pre Nemcov
Zbrane 2. svetovej vojny: F4U Corsair „pištiaca smrť“
Zbrane 2. svetovej vojny: B-29 Superfortress