Hlavný aerodynamik Lotusu, Richard Hill, sa k E-R9 smelo vyjadril, že „čiastočne jazdí ako auto a čiastočne letí ako stíhačka“. Koncept dostal nápadnú čierno – zlatú farebnú . Má elegantnú strechu kabíny vodiča v štýle stíhacieho lietadla, ktorá je umiestnená centrálne v hornej časti trojuholníkového krídla
ER znamená Endurance Racer, zatiaľ čo 9 je číslo súťaže, ktoré je starostlivo vybrané na počesť pretekárskej minulosti Lotusu. Práve v Lotuse Mark IX sa tím premiérovo v roku 1955 predstavil na pretekoch 24 hodín Le Mans, kde medzi súťažiacimi jazdcami bol zakladateľ spoločnosti Colin Chapman. Ak bude E-R9 jazdiť v roku 2030 – bol by oslavou 75. výročia značky Mark IX.
E-R9 je vybavený pokrokovým elektrickým pohonom poháňajúcim každé koleso nezávisle, čo je systém vylepšený vektorovaním krútiaceho momentu. Stavia tak na technológii Lotusu Evija. Hlavného inžinier platformy e-hyperautomobilu Evija, Louis Kerr uviedol: „Hustota energie batérie a hustota energie sa medziročne významne rozvíjajú. Do roku 2030 budeme mať batérie so zmiešanou bunkovou chémiou, ktoré poskytujú to najlepšie z oboch svetov, ako aj schopnosť „vymeniť“ batérie počas zastávok v boxoch.“ Britská hudba budúcnosti vôbec neznie zle.
Mohlo by vás zaujať:
Legenda oslavuje 70-tku ako sa patrí … limitkou
Jedna z legiend, ktorou to všetko začalo: Bugatti Type 35
Nissan GT-R X 2050: Koncept budúcnosti, ktorý by sa mohol ujať