Také čosi sa ale nedávno podarilo v jednej dedine v Chmelnickej oblasti na Ukrajine. Šťastnému ukrajinskému blogerovi – nálezcovi, ktorý si na sociálnych sieťach hovorí Roma Urraco, urobil radosť jeden z prvých sovietskych offroadov LuAZ-969M vyrobený v roku 1989. Malý kompaktný automobil má pôvodnú zelenú farbu, obuté pneumatiky do terénu, nikdy nemal nahodené evidenčné číslo a zachovala sa ešte pôvodná cenovka na sumu 5100 rubľov. V zadnej časti sa našli náhradné pneumatiky a krabica náhradných dielov. Štvormiestne auto s poškodenou plátenou strechou je inak vo veľmi dobrom stave a majiteľ ho plánuje úplne zrekonštruovať. Strohý stroj s pohonom všetkých kolies je vybavený 1,2-litrovým benzínovým 4-valcom (40 HP) s objemom 887 cm3 a štvorstupňovou prevodovkou. Pre svoju jednoduchosť a priechodnosť bol ideálny na neupravené cesty.
LuAZ-969 bola prvá predokolka bývalého ZSSR. Továreň v ukrajinskom meste Luck začala fungovať v roku 1951 ako opravovňa nákladných a poľnohospodárskych strojov. Vlastná prvotina prišla koncom 50. rokov minulého storočia v podobe LuAZ 967. Sovieti už vtedy mali GAZ 69, ten bol v niektorých situáciach zbytočne ťažký a veľký. V roku 1966 vzniká LuAZ 969 V (Volyň) resp. bol známy aj ako ZAZ 969. Verzia 969 s prívlastkom M prichádza v roku 1979 s vylepšeným interiérom a posilňovačom bŕzd. Malý offroad sa dokonca vyvážal, celkom slušnú obľubu našiel napríklad v Taliansku.
Mohlo by vás zaujať:
Vyrobili ho ako kabriolet, ale život je zmena
Ruský stroj času: Lada Niva
Ford Bronco: Legenda sa vracia