Japonci svoj kľúčový model priebežne vylepšujú. Najnovšia modernizácia so sebou prináša už na prvý pohľad viditeľné zmeny vonkajšieho dizajnu. Pomerne zásadné zmeny sa udiali dokonca aj na poli techniky. Tie reprezentuje predovšetkým príchod výkonnejšej motorizácie.
Robustný a moderný vzhľad
V rámci aktuálneho exteriérového dizajnového prerodu pripomína najnovšie Mitsubishi ASX novú generáciu. Za inovatívne môžeme v tomto smere označiť predné partie, prakticky až po „áčkové“ stĺpiky karosérie. Pútavý a mohutný dizajn je jasne inšpirovaný pick-upom L200 a vynovené kompaktné SUV vzhľadovo teraz ešte viac zapadá do rodiny. Nová vonkajšia fazóna sa podpísala aj pod to, že na základe čisto vizuálnych vnemov by testovanému kúsku len málokto hádal v princípe taký „úctyhodný vek“.
Jednoduchý a užívateľsky prívetivý interiér
Jednoduchý interiér možno na prvý pohľad nekorešponduje s moderným dizajnom exteriéru. Neodškriepiteľnou pravdou je, že práve v kabíne, resp. interiéri je najviac cítiť skutočný vek vynoveného Mitsubishi ASX. Prvý dojem je ale v tomto prípade zároveň aj prvoplánový. Už po pár kilometroch strávených za volantom modernizovaného japonského bestselleru som si uvedomil, že mi tu v princípe nič zásadné nechýba a všetko funguje tak, ako má. Kompaktné SUV s japonským pasom poteší z užívateľského hľadiska celkom iste predovšetkým konzervatívnejšie orientovanú klientelu. Dizajnovo jednoduchá palubná doska pôsobí odolným a trvácnym dojmom. Až prekvapivo kvalitné dielenské opracovanie dopĺňajú v miestach, s ktorými prichádza vodič najčastejšie do styku, pomerne hodnotné materiály s príjemnou povrchovou úpravou. Medzi najväčšie „highlighty“ aktuálnej modernizácie modelu ASX sa radí prítomnosť vynoveného multimediálneho rozhrania s ešte väčšou 8-palcovou dotykovou obrazovkou. Aj keď grafická stránka ani v tomto prípade nepôsobí na prvý pohľad príliš lákavo a moderne, rozhraniu sa po funkčnej stránke reálne dá vyčítať len máločo. Určitou chybičkou krásy je horšia čitateľnosť údajov z displeja pri ostrom slnku. Pochvalu si však zaslúži matný povrch, menej náchylný na nechcené odtlačky prstov. Celková spokojnosť panovala aj s rozlíšením parkovacej kamery. Jednoduchú orientáciu v menu dopĺňa prítomnosť dobre fungujúcej mobilnej konektivity.
Japonská duša
Nové Mitsubishi ASX v sebe prakticky dokonale vystihuje tradičnú podstatu automobilov s prívlastkom „Made in Japan“. Imidž či hra na wow efekt v tomto prípade ustúpili funkčnosti a užívateľskej prívetivosti. Za typicky japonskú možno označiť aj techniku v útrobách na čele s novou motorizáciou 2,0 Smart MIVEC. Odolnú japonskú benzínovú „atmosféru“, ktorá obľubuje vysoké otáčky, stále dopĺňa dnes už pomerne vzácna konštrukčná jednoduchosť. Absenci prepĺňania sekunduje nepriame vstrekovanie paliva a prekvapivo aj absencia časticového filtra! Napriek tomu dokáže táto pohonná jednotka plniť aktuálne prísne EÚ emisné normy. Podvozok s nezávislým zavesením všetkých kolies prichádza s optimálnym kompromisom medzi športom a komfortom. V praxi dokáže ASX presvedčivo odfiltrovať aj o niečo väčšie nerovnosti našich ciest. Naopak, pri svižnejšej jazde sa japonské SUV aj napriek svojej vyššej stavbe nakláňa v zákrutách len minimálne. Z hľadiska celkového komfortu pre posádku je pri bežných rýchlostiach príjemným bonusom solídne odhlučnenie kabíny. Ozdobou testovanej špecifikácie je rozhodne aj vyspelý pohon všetkých kolies. Naladením svojich štvorkoliek sa značka Mitsubishi už tradične radí k špičke v danom segmente. Testované ASX vie až prekvapivo suverénne zdolať všetky terénne nástrahy, ktoré sme si preň v rámci testu pripravili. Mimo spevnených ciest funguje veľmi pohotovo pripájanie pohonu zadných kolies už v automatickom režime. Ani stredne náročné kríženie náprav nepredstavuje pre ASX 4WD reálne žiadny problém. Výsledná spotreba paliva sa podobne ako pri každej atmosfére odvíja v prvom rade od preferovaného jazdného štýlu. S ľahkou nohou a pri predvídavej jazde nie je príliš náročné jazdiť v kombinovanom režime aj s priemerom 7 l/100 km. Naopak, pri vyslovene zážitkovej jazde dokáže ASX hravo atakovať aj hranicu okolo 9 l/100 km. Výsledný priemer sa v rámci nášho testu ustálil podľa palubného počítača na hodnote 8,3 litra na každých 100 km.
MITSUBISHI ASX 2,0 SMART MIVEC 4WD INTENSE
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 195
Pohotovostná hmotnosť: 1525 – 1545 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6 virtuálnych
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 7,9 – 8,2 l na 100 km
Mohlo by vás zaujať:
Ford Bronco predstavil špeciálny dvojdverový koncept
Najvýkonnejšie SUV našej planéty: Dodge Durango SRT Hellcat
Legendárny Range Rover oslavuje 50-tku