To požadovalo od Američanov licenciu na výrobu celokovovej stíhačky Curtiss P-40 Warhawk, ale firma North American Aviation im za štyri mesiace predviedli prototyp nového lietadla. Po testoch sa stroj s vysokým výkonom, dobrou výzbrojov, slušnou pancierovou ochranou kritických častí a požadovaným doletom dostal do masovej výroby. Motor mal silný ťah a lietadlo tak bolo rýchle a obratné. Navyše dobre vyzeralo a bolo slušne ovládateľné. Pri leteckých súbojoch ale vždy záležalo aj na tom, kto sedí v kokpite. Skvelý stroj sám o sebe ešte nie je zárukou víťazstva. Piloti mali kvôli bublinovitej kupole dobrý výhľad na všetky strany. Mustangy často sprevádzali bombardéri nad Nemecko ako ochrana pred nacistickými stíhačkami, či v Tichomorí proti Japonsku. Svoje si neskôr P-51 odlietali aj v kórejskej vojne. Pár zachovalých a letuschopných kusov sa dodnes nájde v múzeách a v zbierkach súkromných majiteľov. Počas 2. svetovej vojny patrili P-51 k najúspešnejším typov stíhačiek.
North American P-51D Mustang
Dĺžka: 9,83 m
Rozpätie krídiel: 11,28 m
Pohon: Packard Rolls Royce Merlin V-1650-7 (1 695 hp) 12-valcový kvapalinov chladený motor
Objem nádrže: 1018 litrov
Maximálna rýchlosť: 703 km/h
Dostup: 12 770 m
Dolet: 1530 km, resp. 3700 km s prídavnými nádržami
Výroba: v rokoch 1942 – 1948
Verzie: P-51, P-51A, P-51B, P-51C, P-51D, P-51K, P-51H
Vyrobených: vyše 15 000 kusov
Výzbroj: guľomety ráže 6 × 0,50 (12,7 mm) AN / M2 Browning s celkom 1 840 nábojmi, 2 bomby (celkovo 450 kg) na dvoch krídlach, 6 neriadených striel
Mohlo by by vás zaujať:
Zbrane 2. svetovej vojny: Grumman F6F Hellcat
Nebeská posila RAF: Vickers Wellington MkIII
Prvý oblet Zeme mal ukázať silu USA