Faktom je, že ak by v roku 1998 nerozprestrel nad týmto malosériovým výrobcom svoje ochranné krídla koncern VW, tak by Briti možno už také významné výročie ani neoslavovali.
Áno, automobilová globalizácia má bezpochyby aj svoje „tienisté“ stránky. V minulom storočí by bolo pre vedenie automobilky Bentley priam nepredstaviteľné, aby sa „okrídlené béčko“ vynímalo napríklad na kapote ozrutného SUV. Časy sa však menia. Faktom je, že práve „zlaté vajce“, v podobe SUV modelu Bentayga, nepriamo umožňuje aj vznik takých modelov, ako je unikátny Bentley Mulliner Bacalar.
Najvzácnejšie novodobé Bentley
Samotná automobilka o tomto exkluzívnom kúsku hovorí ako o jednom z najvzácnejších modelov vo svojej viac ako 100-ročnej histórii. V čom teda spočíva jeho unikátnosť? V prvom rade je to počet vyrobených kusov. Z tohto exkluzívneho dvojdverového kabrioletu vznikne len 12 kusov! Ďalšie výnimočnosti treba hľadať v pomerne krkolomnom názve tohto modelu. Aj vám sa zdá nový model povedomý, no zároveň aj úplne jedinečný? Zdanie vás neklame. Technický základ vzácnej novinky je prevzatý z „obyčajného“ modelu Continental GT. Naopak, výnimočný a až prekvapivo dynamicky dizajnový kabátik je inšpirovaný konceptom Bentley EXP 100 GT, ktorý automobilka predstavila v minulom roku práve pri príležitosti oslavy okrúhleho jubilea. Punc exkluzivity dodáva novému modelu vo finále manufaktúra Mulliner. V tomto prípade ide o najstaršiu karosáreň na svete, ktorá v rámci spolupráce s automobilkou Bentley stavia unikátny dizajn pre tých najnáročnejších zákazníkov.
Extrémne detaily
Šikovné ruky ľudí z karosárne Mulliner sú zárukou toho, že exkluzívnu novinku si s modelom Continental GT určite nespletiete. Výrazne modifikovaný dizajn dostal autentickú masku chladiča, novýň svetelný podpis, prieduchy na kapote alebo ešte viac vystúpené blatníky. Chuťovkou sú v tomto smere aj špeciálne disky kolies s priemerom až 22 palcov. Interiér je v prípade Mulliner Bacalar „len“ dvojmiestny. Priestor zadných sedadiel vypĺňajú odkladacie boxy pre batožinu. Mimochodom, na dané miesto sa zmestia presne uspôsobené kožené kufríky, ktoré dostane majiteľ ako darček. Všeobecnou súčasťou sveta Bentley sú detaily s aristokratickým nádychom. V prípade novinky sú zároveň skombinované s technológiou 21. storočia. Príkladom spomenutého je prístrojový panel so špičkovým digitálnym stvárnením. Historický odkaz najlepšie odzrkadľujú obkladové drevené dekóry. Výrobca v tomto prípade doslova šokuje. Obklady v modeli Mulliner Bacalar pochádzajú z až 5000 rokov starého dreva! Všetci „zelení“ a ekológovia môžu napriek tomu pokojne spávať. Briti tento extrém vyvažujú tvrdením, že spomínané drevo pochádza výhradne z popadaných stromov, ktoré boli objavené v rašelinisku na východe Anglicka. Ak vám v interiéri padne do oka prenikavo modré podfarbenie budíkov, tak ani to nie je náhoda. Práve tento detail reprezentuje spojitosť so slovom Bacalar. Rovnomenný názov nesie aj priezračná lagúna v Mexiku s identickou farbou vodnej hladiny
Stará škola pod prednou kapotou
Už aj malosérioví výrobcovia dnes musia kalkulovať s ekologickým faktorom. Mnohé moderné „superautá“ sa preto postupne zriekajú veľkých objemov a „násť“ valcových motorizácií. V Bentley si ale našťastie stále idú svoje. Nový model Mulliner Bacalar poháňa adekvátny 6-litrový zážihový 12-valec s výkonom 659 koní. Maximálny krútiaci moment 900 Nm je na všetky štyri hnané kolesá prenášaný prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky. Maximálna rýchlosť následne dosahuje až 320 km/h. Cena tohto modelu sa začína na sume približne 1,7 milióna eur. Ak sa teraz rýchlo ponáhľate rozbiť svoje porcelánové prasiatko, tak vás veľmi nepotešíme. Všetkých plánovaných 12 kusov Bentley Mulliner Bacalar „žiaľ“ už má svojich majiteľov.
BENTLEY MULLINER BACALAR
Motor: zážihový 6,0 W12
Max. výkon:485 kW (659 koní)
Max. krútiaci moment: 900 Nm
Max. rýchlosť: 320 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 3,5 s
Cena: cca 1,7 milióna eur bez DPH
Aké sú ostatné autá snov?:
Nové Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder vám vyčistí hlavu aj peňaženku
Peklo menom Gemera: Hybridný švédsky superšport
Dolce Vita má podmanivé meno Ferrari Roma