Tá preferuje skôr nízkoalkoholické varianty. Uvádza to správa na dailymail.co.uk. Podľa predajcu vína spoločnosti Majestic obchod s vínom obsahujúcim 8 až 11 percent alkoholu (typicky chardonnay alebo merlot) výrazne rastie. Klientelu tvoria hlavne mladí a vzdelanejší ľudia. Aj keď sa tieto nápoje horšie skladujú a rýchlejšia kazia, mladí konzumenti už nechcú byť po dvoch pohároch vína opití.
Obchod uviedol, že jeho predaj nízko a nealkoholických vín vzrástol v januári o 52 percent v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka. V ostatných rokoch výrazne zosilnel hlas zdravotníkov, ktorí pred alkoholom varujú ako pred karcinogénom. Hoci malé množstvo etanolu prospieva zdraviu srdca a ciev, je akékoľvek množstvo zároveň karcinogénne. Riziko rakoviny výrazne rastie až s vysokou konzumáciou.
Len pre zaujímavosť analytici tvrdia, že pivo s nízkym obsahom alkoholu a bez alkoholu porastie z 2% na 6% v priebehu nasledujúcich piatich rokov.
Mohlo by vás zaujať:
Pili ste už oranžové víno?
Červené víno podľa vedcov simuluje cvičebný proces
Starým Rimanom dnes vďačíme za skvelé vína