Spoločnosť Airbus uviedla, že koncepcia splývania trupu a krídel (blended wing body) má okrem zaujímavého vzhľadu znížiť spotrebu pohonných hmôt až o 20 percent. Inovatívny dizajn má lietadla má poskytnúť aj lepší zážitok cestujúcim. Základná myšlienka tohto radikálneho dizajnu sa objavila už v prvej polovici minulého storočia, keď boli jeho prvky neskôr použité u amerického bombardéru B-2.
„Airbus využíva vznikajúce technológie, aby propagoval budúcnosť lietania. Testovaním neobvyklých konfigurácií lietadiel dokáže Airbus vyhodnotiť svoj potenciál ako životaschopných budúcich produktov, “uviedol Jean-Brice Dumont, EVP Engineering Airbus. „Aj keď nie je stanovená žiadna konkrétna lehota na uvedenie do prevádzky, tento technologický koncept by mohol byť nápomocný pri zmene architektúry komerčných lietadiel pre ekologicky udržateľnú budúcnosť leteckého priemyslu.“
VIDEO: Let zmenšeného modelu Maverick (Model Aircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls) s dĺžkou 2 metre a šírkou 3,2 metra s povrchovou plochou asi 2,25 m². V júni 2019 sa diaľkovo ovládaný stroj testovaco preletel po oblohe. Kampaň letových testov bude pokračovať až do konca druhého štvrťroka 2020.
Mohlo by vás zaujať:
Ako prvý Slovák lieta na Dreamlineri
Viete, aký je najdlhší a najkratší let na svete?
Letoví dispečeri majú v rukách tisíce ľudských životov