V štúdii uverejnenej aj news.yahoo.com sa uvádza, že ani maximálne dokonalá fotka nemusí prilákať nových fanúšikov a vytúžené lajky. Samozrejme, že pridaná snímka musí mať určite kvalitatívne parametre, ale z analýzy psychológov z Rowan University v New Jersey vyplýva, že pridané filtre už ľudí až tak nezaujímajú. Finta je v niečom inom. Najobľúbenejšie sú práve tie príspevky, kde influencer alebo celkom bežný užívateľ siete pridá fotky svojej voľnočasovej aktivity, lukratívneho zamestnania, vzťahu či predvedie svoj ekonomický status. (Ak sa teda neberú do úvahy odvážne fotky niektorých modeliek)
Užívatelia sa radi pripomínajú pomocou selfie. Vedci majú jasno aj v tomto druhu sebaprezentácie. „Počet lajkov bol nižší u selfie fotiek s filtrami, asi najviac škodí nadmerné používanie nálepiek a veľkých farebných zmien. Výskum sebaprezentácie naznačuje, že priveľká snaha zapáčiť sa iným a pôsobiť pozitívne môže naopak vyvolať odmietnutie,“ tvrdí vedúca štúdie Dr. Seoyeon Hongová.
Mohlo by vás zaujať:
PPeter
Lucia Sladeckova
11 slovenských food blogerov na Instagrame, pri ktorých začnete byť okamžite hladní