Diabolsky červené motorky pútajú v uliciach pozornosť nielen pre svoj zjav, ale aj nezameniteľný zvuk. Akékoľvek problémy súvisiace so spoľahlivosťou v minulých desaťročiach sú v dnešnej dobe zatienené technologickým pokrokom, výnimočným remeselným spracovaním a talianskou vášňou. Toto sú modely bolonského výrobcu motoriek, ktoré sa výrazným spôsobom zapísali do duše motocyklového sveta.
Monštrum, ktoré zachránilo Ducati
Ducati monster je mimoriadne populárny motocykel, ktorý napriek svojmu názvu zožal slávu i uznanie a dokonca výrazne pomohol zvýšiť konkurencieschopnosť firmy. Začal sa ako malý projekt dizajnéra Miguela Galluzziho, ktorý pomohol vytvoriť agresívny, vzduchom chladený véčkový dvojvalec. Po tom, ako videli jeho prácu nadriadení, pripomínala im svojím tvarom skôr monštrum. Po pár vylepšeniach dostal nový model príznačný názov Monster, ktorý vyzeral na svoju dobu takmer bezchybne, mal odvážny výkon a svižnú ovládateľnosť. Z motorky sa stal ľudový hit a legenda. Navyše zisk, ktorý fabrika konštrukciou modelu získala, jej pomohol z veľkých finančných problémov. Dodnes je Monster príkladom toho, že aj veci, ktoré na prvý pohľad nevyzerajú dokonale, nakoniec môžu zožať obrovský úspech.
Najikonickejšia Ducati všetkých čias
Pravdepodobne kráľovnou všetkých Ducati motoriek je práve Ducati 916. Model sa vyrábal v polovici 90. rokov a má v sebe všetko najlepšie z motoriek vtedajšieho desaťročia. Dych vyrážajúca, no zároveň veľmi surová a rýchla kráska motorkárskeho sveta, bola vybavená véčkovým dvojvalcom s objemom 916 cm3 a úspech dosiahla vďaka technologickému pokroku zvýšenia zdvihu kľukového hriadeľa. Za svoju existenciu vďačí ďalšiemu geniálnemu dizajnérovi Massimovi Tamburinimu, pod ktorého hlavičkou sa preslávila aj v športovom svete. Počas štyroch rokov svojej produkcie motorka pravidelne vyhrávala na šampionáte produkčných športových motocyklov Majstrovstiev sveta v superbikoch. Je jednou z najrevolučnejších motoriek vôbec.
Trhač asfaltu Panigale
Po motorke Ducati 916 trvalo množstvo rokov, kým spoločnosť neprišla s niečím prevratným, čo by nahradilo jej úspešného predchodcu. Po takmer 20 rokoch sa ním stal model Panigale s označením 1199. Názov motorka dostala podľa štvrti Borgo Panigale , ktorá sa nachádza v Bologni. Kľúčovým prvkom celej motorky bol vtedy véčkový motor superquadro s objemom 1 198 cm3. S výkonom 172 koní išlo svojho času o najvýkonnejší motocykel vo svojej kategórii. Do výbavy konštruktéri pridali elektronicky nastaviteľné odpruženie spolu s celým radom elektronických asistentov. V ďalšom desaťročí vznikli na základe motocyklu aj ďalšie modely ako Panigale 1299 s výkonom 205 koní, Panigale V4 či Panigale V2. Model Panigale doslova predefinoval to, ako má vyzerať moderná motorka zo sveta super športu.
Revolučná motorka 70. rokov
Začiatkom 70. rokov dominovali na trhu s motocyklami prevažne motorky z Japonska. Ich úspech narušil práve model 750GT, ktorý debutoval charakteristickým véčkovým motorom, pričom bol usporiadaný tak, že jeden valec sedel vertikálne a druhý bol naklonený vpred. Usporiadanie poskytlo nízke ťažisko a dobré chladenie. Model mal výkon 60 koní a maximálnu rýchlosť 200 km/hod. Motorku význame preslávila výhra na pretekoch Miglia di Imola v roku 1972. Hoci sa počas štyroch rokov vyrobilo len 4 133 kusov tejto krásky, majú dnes väčšiu hodnotu ako nové modely. Jej vlastníctvo je v súčasnosti drahá záležitosť, pričom najdrahšie kusy majú cenovku častokrát presahujúcu 50-tisíc dolárov.
Zábavná a príjemná
Scrambler bol pre fabriku Ducati významnou motorkou od počiatku 60. rokov. Za jeho históriou stojí nápad Josepha Berlinera, ktorý bol jedným z mála preživších z koncentračného tábora Auschwitz. Neskôr emigroval a so svojím bratom si v Amerike založili úspešný podnik. Pôvodný scrambler sa vyrábal v troch kubatúrach a vo vtedajších časoch patril skôr medzi exotickú voľbu. Vo výkonnosti a spoľahlivosti však nezaháľal za konkurenciou a čoskoro prerazil. Motorka stavila na jednoduchosť, čomu zodpovedala aj jednoduchá údržba a dobrá cenovka. Scrambler položil základy pre véčkový dvojvalec, ktorý sa neskôr objavil v novších modeloch a jeho dedičstvo je súčasťou dnešných motoriek. Motorka je výsledkom prepojenia európskych a amerických motocyklových škôl a dodnes jej považovaná za jeden z najpríjemnejších a najzábavnejších strojov na trhu.
Mohlo by vás zaujať:
S motorkou na STK: Bude to pohroma?
Nakopni mašinu a jazdi ako Arttu Stenberg
Svet motocyklov nás opäť ohúri