Subaru Tecnica International (STI) pracuje na globálnom projekte STI E-RA Challenge, ktorého cieľom je zaviesť do automobilového priemyslu pokročilé technológie zabraňujúce globálnemu otepľovaniu. Nový koncept športiaku má samostatný elektromotor pre každé koleso zvlášť. Tie vyvinula Yamaha, a ich celkový výkon je 800 kW, v preklade na konskú silu 1070 kusové stádo. Konštrukcia, kde sú motory priamo pripojené ku kolesám, umožňuje vysokú úroveň odozvy a priamu kontrolu natočenia karosérie vozidla. Keďže sa to považuje za systém, ktorý môže maximalizovať kinetický výkon vozidla, je to zahrnuté v predpisoch pre budúci motoršport (FIA E-GT). Krútiaci moment má hodnotu 1100 Nm, a kapacita lítium-iónového akumulátora je 60 kWh. Dojazd 1690 kg automobilu zatiaľ nie je známy.
Prvým cieľom modelu bude zdolať čas na kolo 400 sekúnd (6 minút 40 sekúnd) v časovke na okruhu Nürburgring. To by bol o 50 sekúnd lepší čas, ako dosiahla na rovnakom mieste sériová Tesla Model S Plaid v septembri 2021.
Mohlo by vás zaujať:
Nová Gymkhana 2020: Vianočný darček od drifterov
Posolstvo ukryté v názve ázijských automobiliek
Víťaz, Subaru WRX Sti