Na jedno nabitie totiž prejde cca tisíc kilometrov s vynikajúcou spotrebou energie menej ako 10 kWh na 100 kilometrov. To výrobca prirovnáva k ekvivalentu jedného litra paliva na sto kilometrov. Ak by mal byť nový štandard, tak elektromobily začnú byť oveľa viac zaujímavejšie. Mercedes prizval k spolupráci na vývoji konceptu niekoľko svetových tímov, pričom na konečný výsledok potrebovali iba 18 mesiacov.
Mobilita budúcnosti sa bude merať efektívnosťou. V prípade Vision EQXX sa hovorí o energetickej účinnosti až 95 %. To znamená, že 95 % energie uloženej v batérii sa dostane na kolesá. Pre porovnanie, dnešné elektromobily majú účinnosť cca 75 %, a autá so spaľovacím motorom okolo 30 %.
Exteriér
Na karosérii hádam nenájdete miesto, ktoré by vizuálne vadilo. Hladké aerodynamické línie s koeficientom odporu vzduchu len 0,17 (napr. model EQS má odpor 0,2) sú dôležité pre elektrickú jazdu a hlavne dojazd. Je to preto, že dve tretiny elektrickej energie sú potrebné len na vyrovnanie odporu vzduchu. Tvary plynule elegantne prechádzajú spredu cez mohutné, zmyselné ramená až po vysoko efektívnu aerodynamiku zadného spojlera. Strechu a zadné okno tvorí plocha solárnych článkov, ktoré dodávajú energiu pomocným jednotkám auta. Počas ideálneho slnečného dňa to môže predĺžiť dojazd o ďalších 25 km.
Interiér
Tu opäť môžete očakávať luxus hodný značky. Teraz však so silným dôrazom na slovo ekologický. Nájdete tu mix udržateľných a recyklovaných materiálov. Od bambusu cez kaktusy, koreňový systém húb, hodváb, tkanina z PET fliaš… Vodič má pred sebou palubnú dosku plnú moderných technológii (3D navigácia, hlasové ovládanie, umelá inteligencia), ktorej kraľuje širokouhlý digitálny displej s uhlopriečkou 47,5 palca (cca 120 cm)
„Vision EQXX je pokročilé auto v toľkých rozmeroch – a dokonca vyzerá úchvatne a futuristicky. To podčiarkuje, kam smeruje celá naša spoločnosť: Vybudujeme najžiadanejšie elektrické autá na svete.“ Ola Källenius, predseda predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG.
Mercedes-Benz Vision EQXX Concept
Pohon: elektromotor s výkonom 150 kW (204 k)
Batéria: 100 kWh
Rázvor: 2,8 m
Dojazd: cca 1000 km
Koeficient odporu vzduchu: 0,17
Kolesá: 20 palcové disky s pneumatikami Bridgestone Turanza Eco
Mohlo by vás zaujať:
Mercedes-Benz EQT: Moderný koncept, ktorý osloví aj rodiny
Maybach ako offroadové kupé? Nič nie je nemožné
Čas na nový začiatok: Mercedes-Benz Maybach EQS