Za motiváciou k vývoju a výrobe prvého modelu Riviera začiatkom 60. rokov 20. storočia bol narastajúci záujem o športiaky akými boli Chevrolet Impala alebo Ford Thunderbird. Svieže kupé z rysovacieho plátna dizajnéra Billa Mitchella bolo predstavené 4.10. 1962 ako model pre rok 1963 so základnou cenou 4 333 USD (po prepočte na dnešný dolár 39 358 UDS, čo je cca 34 920 €). Produkcia bola zámerne obmedzená na cca 40 000, aby sa po ňom zvýšil dopyt.
Nová karoséria bola dovtedy pre samotný koncern GM nevídaná, kde zúženú strednú časť zakončovali vpredu aj vzadu rozšírené blatníky. Vnútro Riviery poskytoval luxus pre štvormiestnu posádku. Možnosti čalúnenia zahŕňali celovinyl, látku a vinyl alebo voliteľnú kožu. Voliteľným luxusom interiéru bolo orechové obloženie na dverách a pod zadnými bočnými oknami. Za príplatok bol v ponuke aj sklopný volant, elektrické ovládanie okien, elektricky ovládané sedadlo vodiča, klimatizáciu či pneumatiky s bielymi pruhmi.
Model Riviera bola mimoriadne dobre prijatý verejnosťou a zožal úspech. Za prvé tri roky predaja sa predalo veľmi slušných 112 244 kusov. V americkom Michigane sa model vyrábal v rokoch 1963 – 1999. Celkovo predaných tak bolo 1,127 milióna kusov. Aj dnes je považované za jedno z najlepšie ovládateľných „amerík“ s vynikajúcou rovnováhou medzi komfortom a agilitou.
Buick Riviera (1963-1965)
Rozmery: dĺžka 5283 mm, šírka 1938 mm, výška 1346 mm
Motor: vidlicový Buick V8 s objemom 6,5 l alebo 6,9 l s výkonu 243 kW pri 4400 ot. / min.
Maximálna rýchlosť: 190 km/h
Prevodovka: automatická Twin Turbine
Rázvor: 2972 mm
Hmotnosť: 1900 kg
Brzdy: bubnové 12“
Mohlo by vás zaujať:
Krásne retro: Ikonické Maserati Ghibli
Krásne retro: Holden Torana GTR-X Concept
Krásne retro: Lamborghini Countach LP500 Concept