Pomôcť mu v tom má technika z F1 a tzv. predlžovač dojazdu (range extender). Charakteristiky súťaže Rally Dakar stavajú inžinierov pred špeciálne výzvy. Maratónske podujatie trvá dva týždne a denné etapy majú dĺžku až 800 kilometrov. „To je veľmi veľká vzdialenosť,“ hovorí Andreas Roos, zodpovedný za projekt Dakar v Audi Sport. „To, čo sa snažíme robiť, sa nikdy predtým neurobilo. Toto je konečná výzva pre elektrický pohon.“
V nehostinnej púšti nie sú žiadne možnosti nabíjania, preto Audi zvolilo inovatívny koncept nabíjania. Do auta nainštalovali vysoko efektívny motor TFSI od DTM. Jeho súčasťou je prevodník energie, ktorý počas jazdy nabíja vysokonapäťovú batériu. Spaľovací motor pracuje v obzvlášť efektívnom rozmedzí od 4 500 do 6 000 ot./min. Maximálny systémový výkon elektronického pohonu je 500 kW. Koľko z toho sa môže použiť počas Rely Dakar, organizátori stále finalizujú.
Elektrický pohon ponúka veľa výhod. Elektromotory sa dajú ovládať mimoriadne presne a môžu tak zabezpečiť dobré jazdné schopnosti. Okrem toho je možné rekuperovať brzdnú energiu. Prototyp Audi RS Q e-tron sa prvý raz predstavil v Neuburgu začiatkom júla. Program intenzívnych testov a prvé vstupy do testov sú na programe až do konca roka.
„Audi si v závodoch vždy vyberalo nové a odvážne cesty, ale myslím si, že toto je jedno z najkomplexnejších automobilov, aké som kedy videl,“ hovorí šéf tímu Sven Quandt. „Elektrický pohon znamená, že musí komunikovať množstvo rôznych systémov. Okrem spoľahlivosti, ktorá je na Rally Dakar najdôležitejšia, je to naša najväčšia výzva v nasledujúcich mesiacoch.“ Quandt porovnáva projekt Audi Dakar s prvým pristátím na Mesiaci: „Vtedy ešte inžinieri nevedeli, čo príde. U nás je to podobné. Ak dokončíme prvé podujatie Dakar, je to už úspech.“
Mohlo by vás zaujať:
Zážitok na celý život: Byť kopilotom v Peugeote 2008 DKR
Ivan Jakeš: Ten, kto tvrdí, že nemá strach, klame
Pri rely mal zimomriavky sám zo seba