Tvar karosérie sa zužuje do ostrého hrotu na chvoste, v ktorom je umiestnená palivová nádrž. Auto poháňala zväčšená verzia 3,8 l (3257 ccm) osemvalca typu 57 s priamym pohonom s dvoma vačkovými hriadeľmi. K tomu dvojité karburátory Zenith a Rootsov kompresor. Každý detail je dokonalý.
Výkon usmerňuje 4 stupňová manuálna prevodovku a krotia ho štyri bubnové brzdy. Motor bol spustený kvôli lepšiemu ťažisku, o odľahčenie auta sa postaralo množstvo otvorov na podvozku. „59“ stála sa značkových klavírnych kolesách.
Napriek svojim parametrom a krásnemu vzhľadu prišiel Bugatti Type 59 pravdepodobne neskoro na to, aby dokázal najlepšie obstáť v nemeckej konkurencii na svetových okruhoch Veľkej ceny. Celkovo bolo vyrobených osem kusov s týmto jedinečným vzhľadom, a dodnes ostáva jedným z najžiadanejších predvojnových automobilov, aké boli kedy vyrobené.
Mohlo by vás zaujať:
Bugatti Divo Lady Bug: Projekt, ktorý takmer vzdali
Jedna z legiend, ktorou to všetko začalo: Bugatti Type 35
Bugatti Chiron Pur Sport: Superšport pre najnáročnejších