Okrem rekuperačného brzdenia! a dvoch batérií z dojazdom 240 km na jedno nabitie, aj nafukujúcimi sedadlami. Ak ich vodič nepotreboval, pokojne ich vyfúkol a mal o pár litrov úložného priestoru navyše. V roku 1977 bol tento jednodverový prototyp inovovaný a premenovaný na Electron.
Vývoj auta podnietili tri návrhy zákonov prijaté Kongresom Spojených štátov, ktoré sa súhrnne označujú ako „zákon o vývoji elektrických vozidiel z roku 1966“, ako aj štvrtý zákon, ktorým sa menil a dopĺňal zákon o ovzduší z roku 1963 . Legislatíva poskytla financovanie výskumu elektrických automobilov v reakcii na rýchlo klesajúcu kvalitu ovzdušia. Elektromobily mali byť cestou, ako môžu USA znížiť svoju závislosť ropy.
Poltonový subkompaktný hatchback navrhol Dick Teauge. Na dĺžku malo auto iba niečo cez dva metre (2159 mm). Usporiadanie dvoch nikel-kadmiových a lítium-nikel-fluoridových batérii, spolu v hmotnosti 91 kg, doprialo autu maximálnu rýchlosťou cca 80 km/h. Hoci bol elektrický koncept dobre prijatý verejnosťou, k ďalšej výrobe už nedošlo. Určite k tomu prispela aj vysoká výrobná cena exotických batérií. Jednoducho dobrá technológia, ktorej správny čas mal prísť až o pár desaťročí.
Mohlo by vás zaujať:
Testovali sme nový ENYAQ iV medzi prvými na Slovensku
Rimac Nevera: Divoký hypercar z Chorvátska
Kia EV6: Prvý elektromobil v duchu novej filozofie značky