Kombinácia klasického vzhľadu a najmodernejších technológii v eko prevedení nemusí byť krokom vedľa. A vlastne ani vôbec nie je. Čisto elektrický koncept ponúka pre radosť jazdy výkon 108 kW / 147 k, manuálnou prevodovkou a pohon zadných kolies. Žlto svietivý lak dokonale kontrastuje s prednou čiernou kapotou, k tomu LED svetlomety, pixel-vizor a kokpitom Pure Panel.
Čo znamená výraz ElektroMOD? Opel tento názov odvodil od pojmu RestoMod, čo je vylepšovanie klasických modelov modernými technológiami či vylepšeniami podvozku, riadenia a pohonu. Lítium-iónová batéria má kapacitu 31 kWh, čo umožňuje priemerný dojazd cca 200 kilometrov. Manta GSe dokáže rekuperovať brzdnú energiu a uložiť ju do batérie. Pravidelné nabíjanie prebieha pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 9,0 kW pre jednofázové a trojfázové nabíjanie striedavým prúdom. To znamená, že úplné nabitie batérie trvá necelé štyri hodiny.
Interiér je vybavený najnovšou digitálnou technológiou. Klasické okrúhle nástroje sú históriou, teraz vodič sleduje široký Opel Pure Panel. Dva integrované 12 a 10-palcové širokouhlé displeje nasmerované na vodiča ukazujú dôležité informácie o automobile. Hudba prichádza cez Bluetooth.
Hoci nemecká značka zatiaľ neplánuje poslať Mantu Gse do sériovej výroby, minimálne aspoň pár stokusová limitka by sa určite rozpredala ako teplé rožky.
Mohlo by vás zaujať:
Klasická puritánska škola: Opel Speedster
Červené, zvodné krivky. Opel predstavil koncept nového GT
Opel Astra OPC Extreme: Cestná verzia závodného športiaku