Lincoln Zephyr Reflection Concept (2021)
Americký Lincoln milo prekvapil luxusným štvordverovým sedanom. Dynamickým exteriérom a moderným interiérom má osloviť hlavne mladších a bohatých zákazníkov. Tých má v prvom rade upútať elegantnými líniami či charakteristickou prednou mriežkou značky či takým slušivým „fastbackovým“ zadkom. Koncept nie je futuristickou štúdiou, ale priamo ukážkou pripravovanej sériovej výroby. Šoférov čaká interiér s voliteľnými farebnými kombináciami, digitálnou palubobou doskou po celej šírke. Pohon ešte nebol upresnený, ale sú dohady o plug-in hybride alebo čistej elektrine. Je tu ale háčik. Zephyr Reflection má byť určený výhradne pre čínsky trh, kde dopyt po podobných autách v ostatných rokoch prudko vzrástol.
Toyota bZ4X Concept
Stredne veľké SUV predstavuje ukážku debutu série batériových elektrických vozidiel s nulovými emisiami (BEV). K spolupráci si Toyota prizvala aj Subaru pričom čerpala zo špecifických schopností a skúseností oboch spoločnosti. Hlavný inžinier Koji Toyoshima uviedol: „Našim cieľovým zákazníkom je niekto, kto kladie dôraz na čas strávený spolu s rodinou a priateľmi. Ak si chcú také chvíle užiť, môže im slúžiť ako centrum Toyota bZ4X Concept.“ Auto je postavené na novej modulárnej platforme e-TNGA vyvinutej špeciálne pre elektrické vozidlá. Dlhý rázvor a krátke previsy pomáhajú vytvoriť mimoriadne priestrannú a otvorenú kabínu. Ovládacie prvky sú zoskupené okolo stredovej konzoly a sú navrhnuté pre ľahké rozpoznanie a obsluhu. Predaj produkčnej verzie sa má začať cca v polovici roku 2022.
Audi A6 e-tron Concept (2021)
Na elektrickú voľbu v luxusnej triede stavili aj v Audi. Pre ďalšie dekády pripravili novú technologickú platformu „Premium Platform Electric“ (PPE). Štvordverový koncept sa pochválil rozmermi – dĺžkou 496 cm, šírkou 196 cm a výškou 144 cm, pričom vysoká karoséria je navrhnutá ako sportback. Technológia PPE má zabezpečiť dynamický jazdný výkon pre každodenné použitie ako prvého auta v rodine. Od zvoleného systému pohonu a verzie modelu sa má Audi A6 e-tron v budúcnosti pochváliť dojazdom viac ako 700 kilometrov (podľa štandardu WLTP). Z 0 na 100 km / h má vystreliť za menej ako štyri sekundy. Tomu dopomohol aj nízky odpor vzduchu tejto A6, ktorý sa ladil v aerodynamickom tuneli. Hodnota CW iba 0,22 je v elektrifikovanom C-segmente bezprecedentná.
Mohlo by vás zaujať:
Cyberster: Vzrušujúci koncept s dojazdom 800 km
Tichá terénna šelma: Hummer EV bude bez CO2
Nový hypercar, ktorý nepozná hranice: Pagani Huayra R