S jej výrobou sa začalo 19.10. 1938 v meste Gorkij (dnes Nižný Novgorod ) pod výrobným číslom 263. Po dokončení bola zaradená k Baltskej flotile. Počas aktívnych rokov (1941-1945) uskutočnila štyri bojové misie, v ktorých uskutočnila dvanásť útokov s vypustením devätnástich torpéd. Potopila päť lodí a jednu poškodila. Za svoj najväčší úlovok považuje 30.1. 1945 potopenie nemeckej transportnej lode Wilhelm Gustloff, pri ktorom zahynulo až 9000 ľudí (väčšinou civilistov). Pre porovnanie strát – to je 6 krát viac ako na Titanicu. Kapitán Alexander Marinesko vydal rozkaz na torpédovanie, ktorý dnes mnohí považujú za vojnový zločin. Počas útoku bol obrovský parník preplnený vojenským materiálom a utečencami z východného Pruska. Dňa 20. 4. 1945 počas poslednej vojenskej plavby, bolo ponorke S-13 udelené vyznamenanie Červený prápor.
S-13
Spustenie na vodu: 25. 4. 1939
Zaradená do služby: 31.7. 1941
Rozmery: dĺžka 77,7 m / šírka 6,4 m
Posádka: 42
Pohon:
2× naftový motor s výkonom 2× 2000 hp
2× elektromotor s výkonom 2× 550 hp
Max. rýchlosť: 19,45 uzlov na hladine (cca 36 km/h), 9 uzlov pod hladinou (cca 16,7 km/h)
Max. ponor: 100 metrov
Výzbroj: 6 torpédometov (4 vpredu, 2 vzadu) s 12 torpédami 533 mm / 100 mm delo / 44 mm protilietadlový kanón
Vyradenie zo služby: 1954 (zošrotovaná)
https://youtu.be/inftfz9NtXo
Ponorkový boj pokračuje …
HMS Upholder: Najnebezpečnejšia britská ponorka 2. svetovej vojny
Ponorka, ktorá napadla USA
Zbrane 2. svetovej vojny: Príbeh U-166 sa uzavrel až v roku 2014