Predstavujeme vám niekoľko horúcich noviniek nadupaného dvojkolesového sveta naháčov. Je však ťažké si vybrať a chcieť len jednu…
Monster – nová príšerka je na svete
Bolonský výrobca motocyklov sa rozhodol pre modernejší upgrade motorky, ktorá sa preslávila na celom svete. Za 30 rokov sa predalo viac než 350-tisíc kusov a po zásadných zmenách v roku 2008 a neskôr v roku 2014 prišla tohto roku ďalšia. Nový Monster nahradí verziu 821 a bude možné ho obmedziť aj na 35 kW. Hlavnou zmenou prešiel najmä dizajn. Zmizol tradičný trubkový rám, predné blinkre boli integrované do nádrže, zmeny sa dotkli aj predného svetla či tvaru a sklonu výfukov. S objemom 937 cm3, 111 koní a 93 Nm je po technologickej stránke nový Monster lepší a nadupanejší. Príjemným prekvapením je ABS s náklonovou funkciou, antiwheelie či launch control. Novému dvojvalcu s čistým
názvom Monster držíme palce.
Nové BMW S 1000 R
Menšia váha, väčší štýl a ešte viac technológií. Tak by sa dal charakterizovať nový naháč BMW S 1000 R. Druhá generácia má nové predné LED svetlo, dizajn, je ľahšia a ešte športovejšia. Nové BMW schudlo viac ako 5 kg a má širšie použiteľné pásmo točivého momentu. Nový rám, nastaviteľná pozícia riadidiel, elektronicky nastaviteľné semiaktívne pruženie a k tomu 165 koní. Najlepšie mozgy z Berlína sa postarali o zatáčkové ABS, citlivejšiu kontrolu trakcie a asistent rozjazdu do kopca už v základe. Čerešničkou je aj natáčací svetlomet, ktorý vám za príplatok vleje do zákrut svetlo aj počas najtemnejších nocí.
Japonská temnota ešte temnejšou
Od novej „nula-deviatky“ si japonský výrobca sľubuje ešte väčšiu radikálnosť. Nová MT-09 prešla dizajnovými aj technologickými zmenami. Najvýraznejším znakom nového faceliftu je predný svetlomet v podobe centrálneho svetla uprostred a postrannými LED diódami. Zmenami prešla aj nádrž, sedlo či blatník. Motorka je o 4 kg ľahšia, objem fenomenálneho motora sa navýšil na 889 cm3 a výkon na 119 koní. Motorkárov určite príjemne poteší aj obojsmerné radenie, nový TFT displej umiestnený tentokrát na stred a predovšetkým IMU, ktorá sa postará o reguláciu asistentov TCS, SCS, antiwheelie LIF a zatáčkové ABS. Tretia generácia motorky je tak ľahšia, výkonnejšia a technologicky pokročilejšia.
Pekne v jednej stope…
Ride 3: Motorkárom telom i dušou
Chlapská psychohygiena na dvoch kolesách
Sen alebo postrach? Superlegger…