O jeho návrh a konštrukciu sa v roku 1924 postaral sám Ettore Bugatti. On prvýkrát použil kľukový hriadeľ uložený v dvoch valivých ložiskách a troch guľkových ložiskách – a tento nápad bol považovaný za výkon inžinierstva. Pre súkromných pretekárov bolo v ponuke hneď niekoľko výkonových verzií. Klasickú verziu poháňal 2 litrový radový osemvalec s výkonom 95 koní. Typ 35B s 2,3 litrovým motorom a kompresorom Roots už výkonovo poskočil na 140 koní.
Prvé „tridsaťpäťky“ jazdili rýchlosťou viac ako 190 km / h, zatiaľ čo vozidlá typu 35 B mohli dosiahnuť rýchlosť vyššiu ako 215 km / h. Okrem vysokého výkonu presvedčili motory spoľahlivosťou a odolnosťou – ideálnymi podmienkami pre vytrvalostné preteky, ako napríklad Targa Florio koncom 20. rokov. Na Type 35 vyrástli svetové pretekárske hviezdy ako René Dreyfus, William Grover-Williams či Louis Chiron.
Celkovo sa ho v rokoch 1924 – 1931 vyrobilo asi 400 kusov. Neskôr v 80. rokoch minulého storočia vznikla v Argentíne firma Pur Sang ktorá ručne vyrábala okrem 35-ky takmer stopercentné identické kópie aj iných prestížnych áut, ale originál je originál – to vám potvrdí každý znalec veteránov. Bugatti Type 35 je možné ešte aj dnes sporadicky exhibične vidieť na vybraných tratiach, kde si dávne pretekárske časy užívajú ich bohatí majitelia. Jeho nástupcom bol nemenej zaujímavý model Type 44.
Mohlo by vás zaujať:
Bugatti Bolide Concept: Plnokrvný hyperšport bez kompromisov?
Bugatti Chiron Pur Sport: Superšport pre najnáročnejších
Bugatti Veyron: Jeden model titul stratil, druhý získal