Motor a prevodovka zostávajú rovnaké ako u štandardného Jeska (auto je pomenované po Jeskovi von Koenigseggovi, otcovi zakladateľa automobilky Christiana von Koenigsegga). Až 3 000 hodín bolo venovaných aerodynamickej analýze, a ďalších 5 000 hodín konštrukčným a inžinierskym prácam. Absolut bude mať vyššiu cenu ako Jesko kvôli vývojovým prácam na znížení koeficientu odporu (Cd). Tím CFD prešiel doslova každý centimeter na dizajne auta, aby dostal hodnotu Cd čo najnižšie – teraz má hodnotu neskutočných 0,278. Podľa údajov výrobcu má motor max. rýchlosť vyššiu ako 483 km/h. Smelé hlasy tvrdia, že dokáže vytiahnuť ešte viac. Stále mu pod totiž kapotou erdží 1600 poriadne nabudených koní. K tomu Ultimate Power On Demand (UPOD) – prediktívna technológia radenia, ktorá zaisťuje okamžitý a výdatný výkon so správnym prevodovým stupňom pre maximálnu akceleráciu. 189 kg ťažkému motoru pomáha aj najľahší kľukový hriadeľ pre V8 na svete, ktorý váži iba 12,5 kg.
Najviditeľnejšie pri pohľade na Jesko Absolut je odstránené mohutné zadné krídlo. Namiesto neho sú umiestnené dve rebrá zadnej kapoty, ktoré zvyšujú stabilitu vozidla pri vysokej rýchlosti. Vizuálny dojem je tak viac elegantný, aj vďaka krátkemu predĺženiu oproti Jesku. Pre vodiča a spolujazdca je kabína je vybavená automatickou klimatizáciou, výkonnou zvukovou aparatúrou a moderným infotainmentom s dotykovými ovládačmi. Interiér je pokrytý luxusnými materiálmi – kožou, alcantarou, uhlíkovými vláknami, hliníkom a sklom.
Model je možné dodať v dvoch verziách (cestný alebo maximálny) podľa požiadaviek zákazníka. Stroj bude homologizovaný pre cesty na všetkých relevantných trhoch po celom svete. S rýchlosťou výroby jeden kus týždenne a pri cene cca 3 milióny dolárov (2,44 milióna €) za kus to bude chuťovka po všetkých stránkach.
Koenigsegg Jesko Absolut
Motor: 8V 5liter s dvomi turbami a výkonom 1600 hp
Krútiaci moment: 1 000 Nm od 2700 do 6170 ot./min
Maximálny krútiaci moment: 1 500 Nm pri 5100 ot./min
Palivo: E85
Predovka: 9 stupňová prevodovka LST s ôsmimi spojkami
Max. rýchlosť: 483 km/h?
Koeficient odporu: 0,278 Cd
Cena: cca od 2,44 milióna €
Zaútočia na srdce rýchlych vodičov:
McLaren Sabre: Najvýkonnejší nehybrid len pre vyvolených
Porsche 911 GT3 Cup: Silný potomok zrodený na preteky
Ferrari 488 GT Modificata: Limitka, na ktorej si chcete aspoň oči popásť