Prvý prototyp vzlietol 26.6.1942 s nie veľmi uspokojivým výsledkom výkonu motora. Ten bol vymenený za výkonnejší. Masová výroba palubnej stíhačky začala o pár mesiacov. O roku 1943 sa F6F Hellcat dostával medzi pilotov do služby. Spolu so F4U Corsair získali v súbojoch proti Japoncom na mori dominantné postavenie. Hoci ich Zerá boli dvakrát ľahšie, Hellcaty to vyrovnali výzbrojou, robustnou konštrukciou, dobrou pasívnou ochranou pilota aj nádrží a taktikou. US Navy ničilo japonské lietadlá nad morom v pomere 19,1:1 v prospech Hellcatov. Medzi americké esá sa zaradil kapitán leteckého námorníctva David McCampbell (34 zostrelov protivníka). Neskôr si Pekelné mačky v stovkách kusoch nakúpila aj Veľká Británia a Francúzsko.
https://youtu.be/7b9e751i3mo
Grumman F6F Hellcat
Posádka: pilot
Rozmery: dĺžka 10,2 m, výška 3,9 m,
Rozpätie krídel: 13 m
Pohon: vzduchom chladený dvojhviezdicový 8 valec Pratt & Whitney R-2800-10 Double Wasp s výkonom 2 000 hp, dvojhviezdicový 8 valec Pratt & Whitney R-2800-10W Double Wasp so vstrekovaním vody a metanolu do valcov s výkonom 2 200 hp
Max. rýchlosť(bez podvesov): 624 km/h (vo výške 7620 m)
Cestovná rýchlosť: 257 km/h
Dostup: 11 705 m
Dolet: 1 755 km
Výzbroj: 6× guľomet M2 Browning kal.12,7 mm (+ 400 nábojov na zbraň), bomby, rakety / prídavné nádrže
Vyrobených: 12 275 kusov
https://youtu.be/N79xWycnKPE
Mohlo by vás zaujať:
Taktickí obri na oblohe: Legenda C-130 Hercules
Pred ním sa neschováte: AH-64D Apache Longbow
Nebeská posila RAF: Vickers Wellington MkIII