Na ľahkom obojživelníku s pohonom všetkých štyroch kolies sa spoločne podieľali firmy Ambi Budd (karoséria) a Volkswagen so svojím základom z modelu Chrobák. V zadnej časti bola k plavbe pripravená sklopná lodná skrutka. Interiér bol pre štvorčlennú posádku strohý ale funkčný. 25 koňový motor bol umiestnený vzadu a dostal vzduchové chladenie. Voz mal dva uzatvárateľné diferenciály. Ovládanie bolo na ceste aj vode identické, šoférovalo sa volantom. Pri potrebe tichého priblíženia po vode sa jednoducho vypol motor a posádka vytiahla pádla, ktoré boli súčasťou bežnej výbavy. Sériová výroba Schwimmwagenu začala v roku 1942. Prvé kusy dostali jednotky Wehrmachtu a Waffen SS. Po vojne bola výroba tohto technologicky zaujímavého vozidla zastavená.
Schwimmwagen (Type 166 resp. KdF 166)
Motor: benzínový štvorvalec s objemom 1131 cm³
Prevodovka: mala špeciálny stupeň na plynulé vychádzanie z vody na breh
Karoséria: 382,5×148×161,5 cm
Rázvor kolies: 200 cm
Celková hmotnosť 1345 kg
Max. rýchlosť na ceste: 80 km/h pri spotrebe 9-10 l / 100 km
Max. rýchlosť na vode: 10 km/k pri spotrebe 10 litrov na hodinu plavby
Objem nádrží: 50 litrov
Vyrobených: cca 14 250 kusov
Mohlo by vás zaujať:
Sturmabteilung: Neoficiálna Hitlerova armáda
Nemožné sa stalo skutočnosťou: Prekvapujúca bitka o zámok Itter
Legendy starnú, ale neodchádzajú. Jeep má 75 rokov